蔵書情報
この資料の蔵書に関する統計情報です。現在の所蔵数 在庫数 予約数などを確認できます。
書誌詳細
この資料の書誌詳細情報です。
タイトル番号 |
1006000807245 |
書誌種別 |
児童一般 |
書名 |
どろぼう猫とイガイガのあれ |
著者名 |
小手鞠 るい/作
早川 世詩男/絵
|
書名ヨミ |
ドロボウネコ ト イガイガ ノ アレ |
著者名ヨミ |
コデマリ ルイ |
出版者 |
静山社
|
出版地 |
東京 |
出版年月 |
2024.3 |
ページ数 |
92p |
大きさ |
22cm |
価格 |
¥1200 |
言語区分 |
日本語 |
ISBN |
4-86389-828-8 |
ISBN13 |
978-4-86389-828-8 |
分類 |
913.6
|
内容紹介 |
野菜と「あれ」が大嫌いな、4年生のすずらんちゃん。宝探しが大好きな、遠い国の森にすむ猫のライアンくん。そんな一人と一匹がすれ違ったら…。一体何が起こったの? |
著者紹介 |
岡山県備前市生まれ。 |
内容細目
-
1 A Phonological Comparative Analysis between English and Japanese
2-35
-
-
2 On the Japanese Syllabic Nasal
36-39
-
-
3 A Survey of the Historical Changes in Japanese
40-59
-
-
4 On One‐pronominalization in English
60-73
-
-
5 On the Japanese Reflexive Zibun
74-75
-
-
6 Intersentential Pronominalization
A Case Study from Japanese and English
76-182
-
-
7 英語における通文的照応関係と談話構造
183-193
-
-
8 A Reexamination of the Japanese Particles wa and ga in Terms of the Notion of New and Given Information
194-208
-
-
9 談話における名詞句の省略について
209-220
-
-
10 文を超える文法
221-229
-
-
11 英語の代名詞化と日本語のゼロ代名詞化
その平行性
230-244
-
-
12 Pronouns in Japanese
Their Functions and Meaning
245-255
-
-
13 語用論的に見た疑問文
256-264
-
-
14 社会的行動としての言語使用
265-274
-
-
15 A Pragmatic Analysis of Japanese and English Person Deixis
275-286
-
-
16 Schematic Knowledge in Communication and Social Constraints
287-291
-
-
17 Contact Linguistics to Contact Cultural Studies?
Some Western Influence on Modern Japanese and its Use
292-297
-
-
18 Symbiosis as a New Paradigm in Applied Linguistics in the 21st Century
298-307
-
-
19 応用言語学研究
経過と展望
308-317
-
-
20 What's in a Name?A Naïve Question to Gender‐specific Expressions
318-321
-
-
21 From‘marked'to‘unmarked'
Temporal Change of Language Meaning
322-326
-
-
22 翻訳における付加と削除
327-339
-
-
23 Universal Language Change
Toward More Regular and More General
340-349
-
-
24 英語の言語変化に見られる規則化と一般化
350-356
-
-
25 The Unmarking Trend in Language Changes and its Implications for English as a Lingua Franca
357-365
-
-
26 ノンネイティヴ・スピーカー・イングリッシュ
イギリス人の考え方
368-380
-
-
27 World Englishes in 2000 and Beyond
381-395
-
-
28 Hymesian Communicative Competence and English as an International Language
396-402
-
-
29 Cross‐cultural Communication in EU and English as an International Language
403-410
-
-
30 BRICsと英語のゆくえ
411-421
-
-
31 English as an International Language
Its Past,Present,and Future
422-440
-
-
32 国際語としての英語
過去・現在・未来
441-457
-
-
33 英語教育におけるネイティヴ志向は有益か
458-467
-
-
34 The Future of English
Beyond the Kachruvian Three Circle Model?
468-483
-
-
35 English as an International Lingua Franca
from Societal to Individual
484-494
-
-
36 Perspectives on English as a Lingua Franca
495-499
-
-
37 Culture‐specific or Culture‐general?Cultural Differences in English Expressions
500-516
-
-
38 English as an International Language and‘Japanese English'
517-533
-
-
39 英語は国際語として生き残れるか
国際語としての英語の現状と未来
534-546
-
-
40 World Englishes and English as a Lingua Franca
A Personal Observation
547-554
-
-
41 Communication in English as a Lingua Franca
The Kachruvian Model of Three Circles Reconsidered
555-574
-
-
42 Quo vadis,Lingua Britannica?
英語はどこへ行くのか?国際共通語となった英語の今後
575-588
-
-
43 Role of Users of English as an International Language to Regularize the Language
589-597
-
-
44 Euro‐English
ヨーロッパにおける共通語としての英語
600-610
-
-
45 「英語を母語とする国」の言語政策
オーストラリア-多文化国家へ向けて
611-628
-
-
46 シンガポールの英語、マレーシアの英語
629-640
-
-
47 国際化時代の外国語教育
大学の教養課程英語教育の場合
642-649
-
-
48 Towards Communication‐oriented English Teaching in Japan
The Introduction of Native Assistant English Teachers
650-656
-
-
49 英語教育とSchematic Knowledge
657-660
-
-
50 Foreign Language Teaching in Japan in the 21st Century
661-668
-
-
51 The Effects of Simplified and Elaborated Texts on Foreign Language Reading Comprehension
669-695
-
-
52 Toward International English as a Target of Teaching English as a Foreign Language in Japan
696-703
-
-
53 What is it to Learn a Foreign Language?
Nonnative Speaker English in the Twenty‐first Century
704-722
-
-
54 「外国語としての英語」から「国際語としての英語」へ
英語教育再考
723-738
-
-
55 Understanding Unfamiliar Words in a Text
Do L2 Learners Understand How Much They Don't Understand?
739-755
-
-
56 How Acceptable Should Chinese English Be to Function as a Means of International Communication?
A Suggestion to ELT Professionals in Taiwan
756-765
-
-
57 これからの英語教育に求められている課題
「外国語としての英語」から「国際語としての英語」へ
766-776
-
-
58 The Effect of NNS-NNS Interaction in University‐level ELT in Japan
777-784
-
-
59 英語教育へのICTの活用は時代の要請
785-794
-
-
60 大学英語教育の国際化
795-804
-
-
61 Robert Phillipson.1992.Linguistic Imperialism.
806-808
-
-
62 宮崎里司2001.『外国人力士はなぜ日本語がうまいのか:あなたに役立つ「ことば習得」のコツ』
809
-
-
63 森住衛監修2002.『言語文化教育学の可能性を求めて:言語文化教育研究論集』
809-810
-
-
64 Saran Kaur Gill.2002.International Communication:ENGLISH LANGUAGE CHALLENGE FOR MALAYSIA.
810-814
-
-
65 Robert M.McKenzie.2010.The Social Psychology of English as a Global Language:Attitudes,Awareness and Identity in the Japanese Context.
814-817
-
-
66 Underlying Metaphoric Conceptualization of Learning and Intercultural Communication.
818-823
-
-
67 FORUM Teaching English as Communication:a global perspective.
824-825
-
-
68 FORUM Whose norms?International proficiency tests in English.
825-827
-
-
69 FORUM Colinguals among bilinguals.
828-829
-
この資料に対する操作
カートに入れる を押すと この資料を 予約する候補として予約カートに追加します。
いますぐ予約する を押すと 認証後この資料をすぐに予約します。
この資料に対する操作
電子書籍を読むを押すと 電子図書館に移動しこの資料の電子書籍を読むことができます。
資料情報
各蔵書資料に関する詳細情報です。
No. |
資料番号 |
所蔵館 |
請求番号 |
配架場所 |
資料種別 |
帯出区分 |
状態 |
貸出
|
1 |
0023575897 | 県立図書館 | 804/ヤノ/ | 書庫3 | 一般和書 | 貸可資料 | 在庫 |
○ |
関連資料
この資料に関連する資料を 同じ著者 出版年 分類 件名 受賞などの切り口でご紹介します。
前のページへ